Sesat Ke?..Nak Cari Aper tue....?

Wednesday, April 23, 2014

GaJuS ke JaGuS??????

Kalau sbt kacang GAJUS....o nama saintifik pggln ank buah aku.. JAGUS... hehehehe, mst korg akan sbt waaa...sdp tue....ermmm mcm best jer... ha mcm tu la ayt2 yg sering dinyatakan...

so...nak tgk buah gajus n pghasilan kacang yg lazat tue?


ni la rpe bentuk buah gajus lps di belah.... kalau ikut paklang suami aku.. dia ajar..lps blh buah tu mcm ni.. genggam buah tu n perah sikit air buah tu..lps tu cicah sos ke.. cicah sambal ke.. jadikn ulam.. heheheh aku xwat la pula.. spe2 yg nak try tu..dipersilakan lah yer...

nampak x.. yg tu la buah gajus..mcm buah jambua air kan... aku xleh lpe ms mkn buah ni... gelojoh punye psl main trs kunyah... ha amik rs dia kelat..manis & masam.

gajus yg berkulit n sblm di grg...

nmpk x kcg gajus yg dah terpisah dlm bks biru tu...





hehehehe..en.hubby melayan jer... tu ler rpe gajus yg kerentungan...
tapi aku lpe nk amik pic gajus ni lps digoreng..
memang rentung... hahahhaha
rpe2nye gajus ni akn mengeluarkan minyak ms digoreng..

En. hubby yg xprnh ada pglm grg gajus terus jer mggoreng dgn pglmn yg 00000 hahahahah... ini lah hasilnye...cantik kan.... 





sume da kne tipu... gmbr tu copy kat tmpt lain... hasil yg sbnr aku xamik sbb xde yg CUN... 

En.hubby la...lps grg br dia cnfirmkn blk dgn sepupu dia cmne nk bg gajus ni garing... mmg xdapek la jwb ea... mulo2 kena jemo dl... da krg buah gajus yg berkulit tu... baru digoreng.. ermmm dtg en.hubby men bedal... dr pokok trs grg... blh byg x hasilnye cmne tu?????

siap berkotok ngn lesung batu la... liat xliat kulit gajus tu...
cmne pun aku enjoy buat keje yg xmenguntugkan masa dan tenaga ni... hahahahhaha


BOSAN PUNYER PASAL KT KAMPUNG LA YG JADI MACAM NI....

No comments:

Post a Comment

Popular Posts