Sesat Ke?..Nak Cari Aper tue....?

Thursday, May 30, 2013

MeNgiMbAu KeNaNaNgAn SeMaLaM... 13 JaNuArI 2011

Sebenarnye mata aku tgh kuyu nie.. Mengantuk tahap gaban. Ingat nak lolap jap. Tapi hati xmengizinkan pula.... Dalam kepala ni serabut memikir macam2..

Sekarang kandungan aku da masuk 34 weeks. Kalau ikut preparation untuk baby memang dah lengkap sangat. Yang xde barang aku jer.... ermmmm...

Tetiba teringat pengalaman lepas masa menagandung dan bersalinkan imran. Dari mula mengandung sampai hari nak bersalin... anak aku memang jenis aktif dalam perut... Sekarang umo hampir 2thn stgh..makin terserlah kelasakkannya..

Masa dalam perut...dia jenis yg aktif...pergerakan xyah ckp... xprnh berhenti gerak selain masa tdo dia (8.00pagi - 12.30tghr). Lps tu dia akan berpusing mcm la prt aku ni luas sgt.. Main redah jer.. Herot berot perut aku ni dia kerjakan.. stp hari 360' darjah.. dia akn pusing..

Aku pula sentiasa risau sebab mabuk sepnjg 9bln tu. jadi risau bby xmmbesar. Due date aku 30/1/2011... Tapi imran mcm xsbr nak kua awal.. Agaknye dia da lemas ddk dlm prt umminyer.. hehehehehehe SEMPIT kot... jadi ake bersalin 13/1/2011..

Memang xsangka sebab pg tu mcm biaser aku boleh pg ofis. Cuma aku da gtau suami yg aku rs mcm len jer skt aku ni.. sbb dia dtg 10mnt-10mnt.. Masa lunch aku mula rs contruction tu lg kerap. Laki aku terus bw g Hospital Selayang..

Mak ai..smp sn bukan men ramai yg tunggu turn nak beranak rupenyer. Doktor terus soh aku nek katil. nak check degupan jntg baby.. n plg pntg doc ckp aku da buka 2cm.. Aku xdibenarkan balik.. Tapi aku ni kan jenis keras kpl. Haram aku nak dok spital lama2..

Gara2 aku ade rekod tulng belakang bermasalah.....  doktor soh suami aku amik xray tu.. Tapi aku berkeras minta kbnrn doktor untuk amik sendiri. Memandangkan suami pun mmg xtau mn aku simpan xray tu. Jadi doktor xde pilihan..

Aku dibenarkan pulang tapi sblm tu.. Doc siap pesan terus dtg balik lps dpt xray tu. Muka aku nak dtg balik????? Memang xla.. Aku terus balik ofis. Buat macam xde ape yg trjadi.. mmbe sume trkjut. Ingat aku da beranak..... hahahahahha

Tapi petang tu..sakit aku makin kronik... Laki aku siap soh tdo utk hilangkn sakit.. Jadi aku pun ikut idea dia..hehehehehe... Ado ko nak beranak dia soh tdo???? xbotu kopalo laki aku ni... Tepat kul 12mlm.. aku rasa mcm nak meneran.. terus g toilet.. Ha tu dia selambak darah warna mrh hitam jatuh kt lantai....

Aku xingat ape lg..memang menjerit jela.. 1 sbb trperanjat ke2 sbb da sakit sgt.. contruction tu tu bukn 5mnt lagi dah... agknyer saat kot..hahahahaha

Laki aku pula elok jer tdo dibuai mimpi.. Hampeh betul.. Bini nie da nazak.. sikit pun dia xsedar..mau juga 10kl aku dok jerit pggl dia.. baru dia sedar..

Kelakar gak tgk dia kelam kabut.. Tapi yg xthn nyer tu.. sempat setting rambut.. sblm amik kain batik aku.. adussssss... Geram pun ader.. kita nie da sakit.. dia sempat posing... rasa macam nak hempuk jer ngn gayung dlm toilet ni..nasibla suami...

Lepas tu baru dia tarik aku.. pakaikn ken batik terus heret aku g Hospital Selayang. Sampai sn dalam pukul 12.30mlm aku terus di suroh tuka baju.. n trs soh aku nek katil untuk check bukaan n jntg baby. Ha tu dia..... Da buka 9cm... cuma air ketuban jer xpecah lagi.. Doktor trs bagi arahn kt nurse supaya aku dimasukkn dulu kt labour room.

Ha..tu dia..degil punyer pasal.. Nasib bek xjadi pape.. Masa nak beranak tu nyaris2 la angkat punggung. Yerla 1st time katakan.. Tapi alhamdulillah.. En.hubby sentiasa jd peneman masa tgh bertarung nyawa tu. Nak pikir takut.. tipu la kalau aku kata tak..

Tapi Ingat Allah jer la banyak2 masa tu.. Tepat pukul 1.11 minit pagi. Lahir la IZZ IMRAn IMTIYAZ BIN NORAZAN. Yang xtahan nyer tue kua2 jer terus bersin.. hahahahaha

Agaknyer dlm perut aku bnyk habuk kot.. hahahhaha

No comments:

Post a Comment

Popular Posts