Sesat Ke?..Nak Cari Aper tue....?

Thursday, February 21, 2013

Berpantang dan berbengkung.....




SET BERSALIN


Memandangkan barang2 berpantang dan berbengkung yg dulu still ada n X expired lagi. Jadi aku amik inisiatif elakkan pembaziran....(poyo jer ayat...sbnrnye nak bajet shopping sakan brg utk baby..tapi dalam ayat manja ngaku xnak bazir...hahahahahaha)

Tapi betulla..Dulu aku memang pakai Nona Roguy. Alhamdulillah serasi la. memandangkan aku ni jenis yang memang banyak masalah masa mengandung terutama masalah sembelit. Memang kritikal. jadi pueh ler dok menggugel.... sampai la terjumpa 1 blog ni..

Pada sape2 yang tgh mencari kt produk bersalin yg boleh ditawar-menawar harganya.. dan agak murah..try masuk blog ni http://bidanbersalin.blogspot.com/. Aku pernah juga 3-4 kali berurusan dgn kak engku ni..panggilan manja dia la... Orgnyer sporting. Aku pula jenis yg banyak tanya..tp oraitla.. kak engku ni layan jer.. siap boleh cal aku blk utk make sure brg yg aku order tu da smp ke blm.. blm kira diskaun yang dia bagi.. heheheheheh

Price: RM365.00
Harga kak engku....?????? try la tnyer sndiri cnfirm puas ati...

Mengandungi :
* PhytoNatal - dalam bentuk tablet untuk dimakan (ha ni yg plg serasi untuk diriku)
* Akar Herbanika - dalam bentuk paket dan perlu dicampur air untuk diminum
* Minyak Herbanika - minyak sapuan pada perut, pinggang dan badan
* Herbanika barut - sapuan pada perut dan pinggang
* Uncang Cuci Herbanika - untuk jagaan kebersihan dan kesegaran wanita
* Herbanika Lulur - untuk menyental kulit, kehalusan dan kebersihan kulit
- PhytoNatal - 90 biji
- Akar Herbanika - 10 paket
- Minyak Herbanika - 100 ml
- Herbanika barut (krim) - 60gm
- Uncang Cuci Herbanika - 10 paket
- Herbanika Lulur - 100gm


BENGKUNG

Sekarang kte cte psl slim-melim yer..
Org pompuan ni klu da 9bulan memboyot nak jadi nak daghe blk tu kene ler berpantang n plg penting BENGKUNG...

Thn 2011 aku pantang juga tapi pantang tgk...hahahahaha still berbengkung cuma aku xamalkan 24hours la.. masa tu aku rasa mcm renyah sgt nak amal benda ni..yerla nak jg anak 1 part.. nak pakai kain lilit 1 bdn ni bukan senang bg aku yg bru 1st time brpntg ms tu.. Bygkn 1buln yg prtama stp kl pki bengkung tu aku amik ms 30minit-1jam.. hahahahahaha

Punyerla payah.. Ghase nak nangeh pun ade..
Tapi paksaan drp mak ngn kakak ipar yang mmbuatkn aku kuatkn semangat pakai juga tiap2 hari wlpn seksanya hanya tuhan jer yang tau...



Ni dipanggil kain belacu. material dia agak keras sikit pada aku
aku beli 4meter potg 2 bahagian n aku smbg tgh
maka jadilah 8 meter lbh kurg la..
1 meter = RM 5.50
(nth mcm mana bila lilit tu aku rs xpnjg jd aku tmbh kain kt bwh ni pula)

SAMBUNGAN


bengkung aku lebih kurg cork mcm ni la jg kain cotton biaser jer
pjg 2 meter jd aku potg 2 n sambung tengah = 4 meter..
1meter = RM5.50
(Lps sambung jd lah 12 meter itu pun dari bwh Mrs..P.... hingga ke punggung jer)

Ni pula kain Flannel.. brpntg kali ni aku beli kain ni pula
Bukan ape lps tgk material bengkung kakak ipar aku.
Kain dia lembut agak sejuk..yg paling pntg sbg gantian klu barut yg 1 lg aku basuh
 bab nipis tebal aku xsure lg sbb xrasmikan lagi
tapi kain ni la org sllu guna wat barut baby...

pjg 7 meter potg 2 n aku smbg tgh maka jadilah 14meter
sbb2 aku beli yg kain jenis ni pula sbb pglmn lps
jd kali ini aku lbhkn semeter
sbb kakak ipar aku ckp kne lilit sampai bwh punggung..
lg 1 aku ni pula jenis tinggi.. kakak aku pi bg ukuran ketinggian dia yg agak comel tu
memang jauh langit dgn bumi la...

1 meter = RM5.50..tp dia letak RM 6.90 (merah trg tu jd pilihan kalbu)
terkejut en.hubby bl tgk aku pilih kaler tu.. terang sgt katenyer...


Ni la hasilnyer selepas dibalut...... (aku xsure dia lilit dari paras mn)
sbb copy paste la katakan...

aku biase pki sndr jer... mula2 jer minta tlg suami lps tu dah handal..wlpn amik ms lm lah... tp pueh hati...

Aku lebih prefer bengkung jenis ni juga mmndgkan
hasilnyer yg sblm ni...
Ikut la kte org tua2... sbb dorg lbh brpglmn dr kte..


Cantik kan!!! i like it......tapi aku xberminat..
sbb aku dpt respon dari bbrp org yg pki jenis bengkung mcm ni
dia akan ternaik @ cpt longgar.. maksud aku bengkung yg sm cara penggunaan
mcm bengkung kt atas ni....





5 comments:

  1. Salam kak..best bca blog akak..ktinggian akak brpe? bengkung 14 meter dpt lilit dri bwh punggung smpai bwh dada lah ye? shuhada

    ReplyDelete
  2. haah dear,,, tapi tgk lebar kain..klu kain yg jalur2 tu lebar dia kecik sikit jd klu bhg 2. klu kain flnnel tu xpyh pki byk.. sbb dia lebar lagi...akk xdela tggi beno..cuma.. 163cm je.. mmg dpt lilit dr punggung smp dada la...

    ReplyDelete
  3. Salam perkenalan, Jom dapatkan bengkung moden yg lebih mudah dan ringkas utk dipakai.

    ReplyDelete
  4. Huhu dapat bengkung yg kain stripes biru tu. Tpi camne nk guna ye?

    ReplyDelete
  5. Huhu dapat bengkung yg kain stripes biru tu. Tpi camne nk guna ye?

    ReplyDelete

Popular Posts